>

Thursday, September 4, 2014

Mealshake Shaklee Membantu Tingkatkan Selera Makan

Mealshake Shaklee Membantu Tingkatkan Selera Makan
 
Sumber Gambar : SINI

Dari kisah saya sendiri..

Dahulu anak saya memang kurang makan. Mungkin memilih. Mungkin makanan tak sedap atau lain-lain. Tapi setelah diperhatikan, anak saya akan makan banyak jika kami makan di luar atau restoren-restoren. Sebenarnya ini kurang elok. Kerana kita tidak tahu kandungan di dalam makanan tersebut. Sudah pasti jika di luar sana pasti ditambah serbuk perasa yang berlebihan. Ini memang tidak bagus untuk anak-anak.

Dan apabila kami jarang keluar makan di luar. Anak-anak mula kembali kurang selera makan. Sebagai ibu yang setiap hari memasak untuk keluarga pasti rasa sedih jika anak langsung tidak mahu menjamah makanan. Jika anak anda mengalami masalah ini, cuba selidik apa punca mereka tidak mahu makan.


Melalui pembacaan, antara symptom anak tak selera makan adalah:
  1. Anak makan terlalu sedikit.
  2. Ibu mengambil masa yang lama untuk memujuk anak supaya makan.
  3. Anak melakukan sesuatu untuk tidak makan seperti membaling sudu, memanjat keluar dari kerusi bayi, meronta-ronta, suka bermain ketika makan.
  4. Anak sentiasa menolak jika disuapkan makanan yang berasaskan sayur.

Anda boleh mencuba tips yang diberikan untuk mengajak anak makan. 
  1. Sediakan menu kegemaran anak-anak.
  2. Hadiahkan anak dengan sesuatu yang memberi manfaat kesihatan seperti buah kegemaran, susu kegemaran atau snack yang di sukai anak-anak.
  3. Reka sesuatu yang menarik minat anak ketika makan seperti bentuk senyum, kapal atau pun kereta.
  4. Peruntukkan waktu makan bersama dengan anak setiap hari. Nota: ibu boleh tukar tempat makan selain berada di meja makan. Contohnya: di halaman rumah, di taman permainan, di depan televisyen atau tempat-tempat yang menarik.Ini kerana mereka akan leka memerhatikan sesuatu dan akan makan apa sahaja yang disuap. Tidak percaya, cuba lah nanti.
  5. Jika anak sudah boleh bercakap dan faham, ceritakan kebaikan makanan yang di makan setiap hari
Sumber:SINI

Ada tips yang saya telah cuba. Namun agaknya anak-anak saya ni ikut musim. Kalau rasa nak makan banyak dia akan makan. Jika dia tak mahu makan, langsung tak dijamah nya makanan itu. Sebagai ibu kita risau jika mereka tidak mendapat cukup zat dan vitamin. Ye la mana nak dapat zat, vitamin, mineral, serat jika hanya minum susu semata-mata. Susu formula plak tu. Tak banyak khasiat yang diperolehi. 

Meal Shakes Shaklee

shaklee putrajaya

 Tapi alhamdulillah saya mula kenal Mealshake Shaklee setelah membaca beberapa testimoni daripada rakan-rakan yang menjual Shaklee. Saya terus register ahli untuk dapatkan harga murah. Pelaburan saya ni kira berbaloi sebab selepas beberapa minggu anak-anak diberikan mealshake shaklee ni, selera makin bertambah. Sebagai bonus, tahap kesihatan mereka juga mula meningkat. Jarang sangat-sangat demam setelah amalkan meminum mealshake. Dalam setahun adalah sekali dua je demam. Dan yang paling penting anak-anak saya mendapat cukup zat vitamin dan mineral yang diperlukan oleh tubuh badan. Dan yang paling best adalah TIADA SEMBELIT. Ye ni mmg terbukti berkesan. Jika dulu terpaksa masukkan ubat dalam 'bontot' jika sembelit. Sekarang tidak lagi...

Ni gambar sebelum dan selepas diberikan mealshake

pengedar shaklee putrajaya

Jangan lepaskan peluang untuk mendapatkan Mealshakes pada bulan ini, September 2014 kerana tawaran menarik menanti anda. Beli 3 Mealshakes Percuma 1 Mealshakes. Dalam erti kata lain, Beli 3 Dapat 4. Wah menarik.. Jika berminat boleh hubungi saya.


Jika anda berminat untuk menjadi ahli boleh hubungi saya. Untuk menjana pendapatan melalui Shaklee saya akan terangkan secara detail nanti. Hubungi saya Salbiah 012.2929.306 .

Jom tingkatkan kesihatan dengan suplemen Shaklee dan kecantikan dengan set penjagaan wajah Shaklee, hubungi saya segera.

Anda boleh dapatkan khidmat nasihat percuma untuk produk Shaklee sekiranya membeli di Daily Vitamin Shoppe 
 
Salbiah Karim  012.2929.306   
SID 954066 FB:  Salbiah Karim   
Like Page : Daily Vitamin Shoppe
 
Pengedar Shaklee di Putrajaya. COD area berhampiran dan pengeposan ke seluruh Malaysia termasuk Sabah dan Sarawak.

Saya juga merupakan penegdar di kawasan berikut:

Pengedar Shaklee di Putrajaya
Pengedar Shaklee di Bandar Tasik Selatan 
Pengedar Shaklee di Pekan Sg Besi 
Pengedar Shaklee di Bandar Baru Bangi  
Pengedar Shaklee di Serdang 
Pengedar Shaklee di Kajang

Pengedar Shaklee Bandar Baru Bangi: Puan Azza  / Puan Fiza
Pengedar Shaklee Seremban : Puan Maizun
Pengedar Shaklee Terengganu : Puan Wani
Pengedar Shaklee Perlis : Puan Zuraidah
 

* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat,menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.

Klik DISINI untuk ORDER

0 comments:

Post a Comment