>

Tuesday, October 11, 2011

Peringatan dan Renungan Bersama : Cara Nak Ajak Orang Mengumpat

Diambil dari fb, untuk peringatan bersama.


Cara Nak Ajak Orang Mengumpat

Tijah: Assalammualaikum Senah, apa habaq?
Senah: Waalaikumusalam, habaq baik
Tijah: Dengaq cerita anak si Peah tu mandul lepas tertelan tudung botol, betol ka?
Senah: Aippsss, aku tak ada dengar pon, ya ka?
Tijah: Aku bukan nak mengata (padahal memang tengah mengata pon), ni si Hani la habaq kat aku..........tak tau betul ka tak (dah taktau cita watpa??)
Senah: Ish3..... kalau betul kesian kan anak si Peah tu, nanti tak dak sapa nak masuk meminang

SEMAKIN RANCAK

Tijah: Betol tu, lagipon aku dengaq orang kata (org kata ka, kau yg kata) anak si Peah jadi camtu sebab dia bela hantu raya
Senah: Ooooo......macam tu ceritanya (yang si Senah ni pon pcayalah bulat2)
Tijah: Ha.... tu lah aku nak habaq kat hang, takpa la aku balik dulu no....assalam
Senah: Wasalam............ (kemudian si Senah tu pon cerita kat jiran2 lain, pastu heboh la satu kampung)

Padahal cita sebenar si Peah tu tengah gigit nak buka tudung botol sebab ketat sangat. Errmmm.............. begitu senang yer fitnah disebarkan, dan korang mesti ingat mengumpat adalah dosa besar dalam Islam.............orang yang dengar orang lain mengumpat pon dapat saham gak. So, jauhilah benda ni.
DETAIL ORDER

Klik DISINI untuk ORDER