>

Monday, September 6, 2010

Persiapan Raya

Macam mana persiapan raya korang? Sume dh siap? Saya lum siap lg.

Mula2 nk citer persiapan raya utk anak2. Untuk adib ngan syasya baju melayu dan baju kurung dh siap. Saya jahit sendiri je. Tema taun ni adalah hijau. Last minit kaler ni dipilih. Sbb awalnya EnHubby x mo baju melayu taun ni. Last2 dia beli jugak kaler hijau. So anak2 sy buat kaler hijau, pakai kain yg dh ade kat umah. Buat sepasang sorang je, diorang ni x suka pakai baju melayu ngan baju kurung. Lg la syasya tu, suka pakai seluar je. Untuk baju kemeja ngan jeans, awal2 lg dh beli masa poney warehouse sale. Amalkan sifat berjimat, so harusla beli masa sale je. Hehe. Pastu ade la beli lg sepasang br ni utk syasya. Adib x beli sbb dh ade 2 pasang baju poney. Makngah plak bg sorang selai baju. Makuda pon bg selai sorang. So dh bape dh tu. Kasut plak beli masa balik kedah ari tu. So utk depa sume dh cukup la.

Untuk EnHubby lak, dia beli baju melayu kaler hijau. Baju je dia beli. Sluar x beli sbb dia x suka pakai kalo seluar tu bkn macam sluar slack. So saya jahitkan dia seluar untuk pakai ngan baju tu. Guna kain pelikat sy buat seluar. Pastu kasut raya dia beli kat kelantan ari tu dah pakai pon, hehe. Sluar jeans dia dh beli. Baju kemeja rasanya x de kot. Sbb baju dia dh byk sgt.

Untuk sy lak, ala kadar je.3 pasang je? ape? 3 pasang? Huhu nk dijadikan citer, mulanya 2 pasang je. Pastu dh ade tema hijau, baju lak beli kaler lain. Kelam kabut la nk cari kaler hijau. Ari tu pegi nilai, ingt nk cari baju siap. Cari punya cari langsung x berkenan. So sudahnya beli kain jahit sendiri.2 pasang dh siap. Ade 1 je lg kain lum berjahit ni, malam ni kena gigih siapkan la. Baju dh jahit, kain je blm. Tudung pon sume dh beli. Cuma taun ni kasut x de. Pakai je kasut lama, hehe. X pon pakai selipar jepun. Taun ni EnHubby x sponsor baju raya sbb dia belikan sy air-cond ngan washing machine baru. Motif? X de kaitan ngan raya pon tapi dia dh byk berhabis duit.

Kuih lak, ade buat 2 3 jenis je, popia gulung, karipap mini. Kuih beli pon ade, tapi kebanyakkannya dh habis makan lepas buka pose. Haha.

Zakat fitrah EnHubby dh pon bayar.

Kereta? Baru je servis, ok la.

Duit raya? x tukar pon. Pakai mana yang x habis utk taun2 sudah. Tiap2 taun tukar duit raya, mesti ade belen2 yg x abis kan.

Langsir? Balik raya umah mak kan, x payah la nk tukar2 bknnya ade dtg beraya pon kat sini kan, hehe.

Rasanya sume dh ready. Ala kadar je. X elok berlebih2han. Cuma tinggal nk packing ngan kemas umah kat sini sblm balik raya.

Klik DISINI untuk ORDER

0 comments:

Post a Comment