>

Friday, September 24, 2010

Hadiah

No no bukan sy dapat hadiah or sy nak bg hadiah kat org. Ni hadiah sendiri buat. Sape lagi kalo bukan Adib. Nama pon anak laki kan. Buas kemain lg. X sampai sebulan duk nursery. 2 hari lepas amek dia kat nursery, teacher dia ckp Adib langgar meja. Benjol kepala. Teacher dia kata, dia kejar teacher, pastu cm mana dia leh terlanggar plak meja. Adib mmg cm tu, kalo lari mmg laju. Pastu x tgk depan. Kalo jalan pon cm tu gak, bukannya nk tgk depan, sibuk nk tgk kiri kanan.

Semalam bawak chekup ke klinik. Semua org duk tanya apasal kepala dia benjol tu. Agaknya ingt ibu ngan ayah dia dera kot. Memang pelik la tgk muka dia tuh, cm alien pon ade, hehe.

yang ni gambar masa hari kejadian, besar kan benjol
ni semalam kat klinik, dh kurang sket, tapi merah2. Seb baik x de muntah2. Dr ckp kalo dia ngadu pening2, muntah2 kemungkinan ade darah beku. Seb baik x de.
DETAIL ORDER

Klik DISINI untuk ORDER

Tuesday, September 21, 2010

Gambar Aidilfitri 2010

Tahun ni kami beraya di Terengganu. X banyak gambar yang diambil. Ni pon dari kamera adik ipar. So layans.

Kita mulakan dengan gambar yg kurang sopan, hehe. Macam2 aksi ade. EnHubby lak pening kepala tgk diorang sume.
Kami berdua. Tahun ke 4 beraya bersama. Makin hari makin bulat lak kami. Tema kaler taun ni last minit tukar. Baju sy tu minggu terakhir g cari kain. Sib baik jahit sendiri. Sempat la siap n basuh sebelum balik kampung.
Syasya x de, dia lari x nak amek gambar. So tinggal bertiga je la. Perasan x seluar adib sama ngan seluar ayah dia. Kain pelikat ayah dia sy potong n jahit buat seluar. 1 untuk ayah 1 untuk adib, hehe.
Ade seorang je x de dalam gambar, adik lelaki.
Hijau VS Merah
Atuk dan cucu2nya. Nasib la, ade 2 org cucu je kalo x byk la kena kuar duit raya. Hehe.
Depan pintu pon nk posing gak.
Aksi gedik Syasya
Ayu nya anak ibu ni.
Yang kanan skali tu anak jiran depan umah.
Ibu n Syasya
Ayah dan Adib
Ibu dan Dina
Kami 3 beradik perempuan. Paling kanan no 2 dalam keluarga, sy no 3, dan kiri sekali tu no4. No 1 dan no 5 adalah lelaki. Kami di apit di tgh2. Masa kecik dulu slalu gadoh. Tarik rabut, cakar muka sampai berdarah. Hingga skrg ade lg parut kat muka ni. Ganas wooo. Kalo beli baju tu sure berebut nk pilih dl. Dan yang pastinya sy la yg slalu mengalah ok. Baik x sy masa kecik2 dl. Pastu masa kecik2 dl kakak sy yg paling putih, sy yg paling hitam. Sumpah x tipu. Tapi skang sape paling hitam? Mengaku cpt, haha. Yang belah kanan tu la paling hitam skang. Haha gelak jahat. So lepas ni pakai la produk Sri Mawar kalo nk putih balik cm dulu, hehe.

DETAIL ORDER

Klik DISINI untuk ORDER

Tuesday, September 7, 2010

Selamat Hari Raya 2010

Salam Aidilfitri diucapkan kepada semua. Ampun Maaf dipinta. Mana2 terkasar bahasa, terkecil hati, mana2 yang terkurang, minta maaf dari hujung rambut hinggan hujung kaki. Hati2 dijalan raya, hati2 masak didapor, hati2 ketika bakar lemang, jaga diri dan keluarga. Jaga kesihatan baik2 supaya dapat sambut raya bersama sanak saudara dan bukannya di hospital ye.

Salam Aidilfitri 2010 dari kami sekeluarga.

Yeay esok pagi balik kampung.
DETAIL ORDER

Klik DISINI untuk ORDER

Monday, September 6, 2010

Persiapan Raya

Macam mana persiapan raya korang? Sume dh siap? Saya lum siap lg.

Mula2 nk citer persiapan raya utk anak2. Untuk adib ngan syasya baju melayu dan baju kurung dh siap. Saya jahit sendiri je. Tema taun ni adalah hijau. Last minit kaler ni dipilih. Sbb awalnya EnHubby x mo baju melayu taun ni. Last2 dia beli jugak kaler hijau. So anak2 sy buat kaler hijau, pakai kain yg dh ade kat umah. Buat sepasang sorang je, diorang ni x suka pakai baju melayu ngan baju kurung. Lg la syasya tu, suka pakai seluar je. Untuk baju kemeja ngan jeans, awal2 lg dh beli masa poney warehouse sale. Amalkan sifat berjimat, so harusla beli masa sale je. Hehe. Pastu ade la beli lg sepasang br ni utk syasya. Adib x beli sbb dh ade 2 pasang baju poney. Makngah plak bg sorang selai baju. Makuda pon bg selai sorang. So dh bape dh tu. Kasut plak beli masa balik kedah ari tu. So utk depa sume dh cukup la.

Untuk EnHubby lak, dia beli baju melayu kaler hijau. Baju je dia beli. Sluar x beli sbb dia x suka pakai kalo seluar tu bkn macam sluar slack. So saya jahitkan dia seluar untuk pakai ngan baju tu. Guna kain pelikat sy buat seluar. Pastu kasut raya dia beli kat kelantan ari tu dah pakai pon, hehe. Sluar jeans dia dh beli. Baju kemeja rasanya x de kot. Sbb baju dia dh byk sgt.

Untuk sy lak, ala kadar je.3 pasang je? ape? 3 pasang? Huhu nk dijadikan citer, mulanya 2 pasang je. Pastu dh ade tema hijau, baju lak beli kaler lain. Kelam kabut la nk cari kaler hijau. Ari tu pegi nilai, ingt nk cari baju siap. Cari punya cari langsung x berkenan. So sudahnya beli kain jahit sendiri.2 pasang dh siap. Ade 1 je lg kain lum berjahit ni, malam ni kena gigih siapkan la. Baju dh jahit, kain je blm. Tudung pon sume dh beli. Cuma taun ni kasut x de. Pakai je kasut lama, hehe. X pon pakai selipar jepun. Taun ni EnHubby x sponsor baju raya sbb dia belikan sy air-cond ngan washing machine baru. Motif? X de kaitan ngan raya pon tapi dia dh byk berhabis duit.

Kuih lak, ade buat 2 3 jenis je, popia gulung, karipap mini. Kuih beli pon ade, tapi kebanyakkannya dh habis makan lepas buka pose. Haha.

Zakat fitrah EnHubby dh pon bayar.

Kereta? Baru je servis, ok la.

Duit raya? x tukar pon. Pakai mana yang x habis utk taun2 sudah. Tiap2 taun tukar duit raya, mesti ade belen2 yg x abis kan.

Langsir? Balik raya umah mak kan, x payah la nk tukar2 bknnya ade dtg beraya pon kat sini kan, hehe.

Rasanya sume dh ready. Ala kadar je. X elok berlebih2han. Cuma tinggal nk packing ngan kemas umah kat sini sblm balik raya.

DETAIL ORDER

Klik DISINI untuk ORDER