>

Friday, July 30, 2010

Muncung

Gambar yang dikirim oleh mak ngah. Katanya mulut mouncung. Muncung pon muncung la janji omelllll...


DETAIL ORDER

Klik DISINI untuk ORDER

Monday, July 26, 2010

Harga Drypers Makin Mahal

Hari Sabtu singgah ke Alamanda sebab nak beli susu anak dan diapers anak skali. Masuk2 je tgk harga diapers yg selalu beli kat anak2 dh mahal. RM43.90 kalo x silap. Jenama Drypers. Giler terkejut, biasanya beli masa offer RM31.90 or RM32.90 je. Dan sekali beli tu biasanya 4 pax la size L ada 72 keping. So harga x lebih rm0.50 la sekeping. Kalo x de offer pon dalam RM36++. Pening le pikir nak beli diapers ape lg utk anak2 lepas ni. Sbb skrg ni dioarang serasi ngan jenama ni je. Oh nak toilet train pon anak lum blh cakap lg. Masalah jg ni.

Sejak minyak naik ni, byk barang yg akan naik lepas ni. Gaji dah naik lum???

pic kredit to mr.google
DETAIL ORDER

Klik DISINI untuk ORDER

Saturday, July 24, 2010

Mini Family Day @Nur Bukit Unggul

Mini family day minggu lepas, dianjurkan oleh opis sy. Ermm, nak citer pon malas, sbb tersangat-sangat la X best. Seb baik dekat je ngan umah, x la rasa rugi duit minyak pegi.

Dari sume segi la x best, tempat x best, makan pon x best. Dalam aturcara ade registration, sampai2 sana, terkontang kanting x tau nk buat ape, kaunter pendaftaran pon x de, fail la cm ni. Ingtkan kami dh lambat, rupenya ade lg yg lambat. Pastu sampai2 sana x tau nak buat ape, kata ade bekpes, intai2 la org kot2 diorang bekpes. Ramai yg duk lepak2 x tau nk p mana. Dalam 15 minit gitu baru la ade org panggil suh bekpes kat cafe dia. Ermm, mmg fail la majlis cm ni.

Bekpes bihun goreng kosong, telur dadar ngan teh o, layan je la makanan x sedap. Tapi terpaksa makan la takot lapar. Dah abis bekpes, anak2 masuk dewan mewarna, saje je la lepak kat dewan tu walaupon anak2 sy ni x tau mewarna. Sbb xtau nk buat aktiviti ape lg. Staf2 duk dengar update dari compeni. Syasya sampai tertido atas riba. Lama jugak la melangut duk dgr bos2 update pasal company. Dahaga bkn main, x bawak air masak lak tu. Diorang pon x de nk bekalkan air miniral pon, hampeh jek. Dah tgh hari makan. Pon x sedap. Nasi lembik (banyak komen lak). Lepas makan trus chow balik. Mmg x best, haha.Sampai umah layan tido, hehe. EnHubby nak masuk opis ptg pon cancel sbb penat sgt. Ape yg penat ntah le.
tgk tu makan comot2nampak x bijih dalam lombong, hehedah bangun tidoboleh jadi baby sitter cik cilah kiter niape la 2 org budak ni mainadib layan blues sbb bosan
ayah kebosanan sampai nak tertido, kesian kena ikot sbb nk jaga anak2, kalo tinggal kat umah lg haru bdk 2 org ni, nenek balik kg, x de sape nk jaga.
DETAIL ORDER

Klik DISINI untuk ORDER

Thursday, July 22, 2010

Gambar2 dari Mak Ngah

Gambar2 ni sume mak ngah yang ambil masa dtg umah ari tu. Ok la utk beginer cam mak ngah tu, hehe. Tapi ade gambar kabur sbb tangan mak ngah ala2 parkinson gitu, hehe. So layan, kredit to mak ngah tukang amek gambar.

Adib kalo suh posing bukan dia nak layan. Yang dia tau nk tgk gambar je, lum sempat amek gambar dah lari2 nk review gambar dia. Syasya la yg paling best, pandai posing, bila suh posing cm ni, cm tu, dia ikot je.

DETAIL ORDER

Klik DISINI untuk ORDER

Thursday, July 15, 2010

Pergilah Air Mata


Dua hari baca citer ni waktu malam. Akhirnya berjaya gak habiskan. Buku ni Maya yg beli, aka adik sy. Dulu ktorg suka beli novel. Tapi skrg suh dia je la beli sorang2, sy tumpang baca je. Sampai berkotak2 novel kat umah. Lepas kawen sy dah malas nk baca. And skrg ni baru nk start balik baca novel. Maklumla busy ngan anak2 kat umah. X de masa nk baca.

Cerita ni pernah baca kat penulisan2u. Mmmg best, tapi x larat nak habiskan. Skrg Maya dh beli buku tu boleh la baca. Ade lagi 2 buah buku yg dia beli, 'Biarlah YM Berbicara' dan 1 lg 'Bini Aku Tomboy Ke?' Nanti ade masa sy baca ok.

Ni sket info pasal novel ni

Tajuk : Pergilah Air Mata
Pengarang : Hanni Ramsul
Penerbit : Kaki Novel Enterprise

Sinopsis:

Sebuah bala… sebuah malapetaka telah merantai Badrul Datuk Hamidi dan Sabrina ke alam rumah tangga. Badrul yang tidak dapat menerima kenyataan ini tegar menyakiti hati Sabrina yang tidak bersalah. Air matalah peneman setia Sabrina, di dalam sangkar emas keluarga Datuk Hamidi. Tanpa ketahuan mereka, rupa-rupanya bala tersebut adalah rancangan seseorang yang tidak senang dengan kebahagiaan Sabrina.

Hiduplah Badrul dengan salah sangkanya terhadap Sabrina dan Sabrina dengan kesedihan yang tidak berpenghujung. Mujurlah Datuk Hamidi tidak mudah melatah, tetap melayan Sabrina dengan baik.

Namun, lama-kelamaan benci Badrul mula berubah rindu… Sepanjang masa hanya wajah Sabrina yang melekat di ingatan, senyuman Sabrina yang menari-nari di mindanya. Tetapi, hatinya masih belum mempercayai Sabrina sepenuhnya. Masih ada syak yang melingkari sukmanya. Walaupun bencinya masih ada, perpisahan yang dipinta oleh Sabrina telah mencarik hatinya. Akan kulepaskan jua air mata ini pergi… jauh… sejauhnya… sehingga sepasang mata ini tidak mampu ingat pada hangat titisannya dahulu.

DETAIL ORDER

Klik DISINI untuk ORDER

Wednesday, July 14, 2010

Muka Kelakar Adib dan Syasya

Bila ibu x de keje, anak2 jadi mangsa. Jadi model sambilan yang rela. Tema kali ni, muka lawak.

yang kat bawah ni dah x lawak, saje nk tempek, boleh kan
DETAIL ORDER

Klik DISINI untuk ORDER

Tuesday, July 13, 2010

Putrajaya Flower & Garden Festival 2010

Putrajaya Flower & Garden Festival 2010

Date: 10th - 18th July 2010

Venue:
Waterfront, Precinct 2,Putrajaya

Theme: Tropical Splendour

Opening Hours:
9am – 10pm
(Monday-Thursday)

9am – 12midnight
(Friday-Sunday)


Organized by: Perbadanan Putrajaya
Supported by : Ministry of Federal Territories and Urban Wellbeing

DETAIL ORDER

Klik DISINI untuk ORDER