>

Thursday, April 8, 2010

Kisah di KFC di Metrojaya Penang kat Island Plaza Penang

Alkisahnya…. (kisah dr entry sblm ni). Kami lunch KFC sbb tempat tu kira selesa la sket, x panas ade aircond. Saya bagi Adib makan dulu la sblm saya makan. Kang sy makan sos pedas la plak. So dah nak abis adib makan tu, dia tergigit lidah. Sakit agaknya dia nangis. Adib kalo nangis kuat mmg dia akan muntah. So termuntah la sket apa yg dia makan tu. Sy bg dia makan roti cicah air milo je pon. Ngan ayam sket. Dia x leh makan makanan keras lg sbb ari tu cirit birit. So doctor pesan suh bg makanan yg lembut2. X de la banyak sgt muntah, sy dh lap2 dan tindih ngan tisu. Pastu EnHubby bg tau pekerja kat KFC tu suh bersihkan baby chair yg adib duk tu. X elok la kan nak biar cm tu je, sbb kami betul2 duk kat depan kaunter. Nanti ape plak kata pelanggan yg lain yg sedang beratur nk beli makanan. Kang terbantut la plak selera diorang. Tapi pekerja KFC tu x endah pon. So biarkan je la. Turn sy plak makan. Org lain dh abis makan sy br nk makan. Sy amek la sos nk cicah ngan ayam. Mula2 tgk sos tu mmg rasa cm pelik sket rupenya. Cam dh berbuih2 je. Tapi sy bukak jgk and tuang dlm pinggan. Tapi sos tu x mo kuar2. So sy cuba cium bau dia. Alamak ai, bau MASAM. Ni sos cili ke ape? So sy amek sos yg lain. And sambung makan. Dah nak abis makan baru la pekerja KFC tu dtg nk bersihkan baby chair. Tu pon sy tgk dia siap pakai sarung tangan plastik lg. Bukan banyak pon muntah. Dah lap and tutup ngan tisu dh. Bkn main jijik lg ko eh. Padahal kalo pegang kerusi tu bukan kena pon muntah tu. Lepas tu EnHubby dtg kat meja sy, tadi dia p kuar kejap. Sy ckp kat dia sos cili bau masam, seb baik x makan. Pastu apa lagi terus la dia bg tau kat pekerja kat kaunter. Kebetulan pegurus dia yg jaga kat kaunter. Sy terdengar la EnHubby ckp sos tu masam, sy hampir nk termakan sos tu. Nak tau ape reaksi pengurus tu? Boleh plak dia buat muka jijik. Tu br bg tau sos tu masam. Bukan dia yang makan sos masam tu. Kalo dia yang makan agaknya muntah hijau la kat situ. Bukan nak kata ‘SORRY’ ke ape, blh plak ko buat muka JIJIK kat depan customer. Dah la ko tu bawak jenama international fast food. Apa lg melenting la EnHubby. Kami bkn ape, takot nanti org lain plak termakan SOS MASAM tu. Dah la nk bersihkan baby chair tu punye la lama. Bukan sibuk pon staf diorang. Siap boleh lepak2, sembang2, minum2 kat meja makan. Cam x de keje nak buat. JIJIK sgt ke ngan muntah budak? PENGURUS pon sama je ngan anak buah. Mana layanan mesra pekerja KFC. Sy bukan nk kutuk sume staf KFC cm ni tau, Cuma pekerja KFC kat Island Plaza Penang ni je yg teruk. Ni hak customer, bile customer bg tau sos tu masam, cuba la ko ckp ‘SORRY’ ke, ‘Nanti kami ganti ngan sos yg lain’ ke. Ni ko buat muka JIJIK, sape nk tgk muka buruk ko tu. So lepas dh habis makan sume, kami pon blah. Harap2 KFC ni ade la bg training kat pekerja diorang cm ne nak layan customer. Buat malu jenama KFC je.


Klik DISINI untuk ORDER

6 comments:

  1. hape punya customer service la kan...teruk betul.

    ReplyDelete
  2. uiii teruknya staf situ..

    btw, sy cadangkan kena buat paragraph kalau tulis panjang macm ni...pening gak nak baca..huhuhu

    ReplyDelete
  3. deeb: mmg teruk

    niza: hehe thanks. sbnrnya nk suh pembaca sama2 tension, haha

    ReplyDelete
  4. hai...

    mintak izin nak link kan blog u to mine eh...

    btw, hai, nice blog...suker.

    ReplyDelete
  5. suamihanyisterizuki : boleh, btw, slmt berkenalan

    ReplyDelete
  6. lahai..ingtkn pgurusnya nk mrh pkrja, tp wt muka plak..aishhh..cmne dpt jd pgrus ni..

    dulu wani kecik2 pn mcm tu jgk..xleh nangis..asal nangis je muntah..hehhee..tu yg kalo boleh ayh brhrp wani x nangis dlm kreta..hihihi

    ReplyDelete