>

Monday, February 8, 2010

Kenapa anak menjadi manja?

Semakin besar anak-anak sy, diorang jadi semakin manja. Kadang2 buat manja. Jenuh juga nak layan. Dah la 2 orang. Kalo sorang nk berdukung, sorang lagi pon nk dukung sama. Leh patah pinggang ni kalo dukung 2-2. Hehe.

Semenjak 2 menjak ni, sy perasan si abang 'Adib' semakin manja. Padahal x de org pon yg manjakan dia. Semua dididik dan diberikan kasih sayang yang sama rata. Pagi tadi, masa jenguk dia kat bilik tidur (dia tidur ngan neneknya), dia terjaga. Kemudian sy senyum2 je la kat dia. Pastu nak pegi mandi. Mula buat perangai, mula nak nangis dan datang dekat sy suruh dukung. So kena la sy dukung dia bawak turun bawah dan buka tv untuk alih perhatian. Lepas dah siap2 nk g kerja, bukak je pintu, terus kedua2 anak sy meluru ke muka pintu. Nak ikot. Lagi satu drama air mata. Yang ni mmg slalu la, boleh dikatakan hari2. Erm cam ne ye nak selesaikan masalah ni. Ade sesiapa leh bantu.

Dulu bile diorang nangis nk ikot sy pergi keje, sy bawak ronda2 kat kawasan perumahan dengan kete. Lepas pusing 2 3 round and hantar balik umah diam la diorang. Dah x nak ikot. Tapi hari2 la plak kena wat cm tu. Kadang2 dh lambat nk g keje, sy biarkan je diorang nangis.



Klik DISINI untuk ORDER

3 comments:

  1. sal: budak2 tinggal same dh eh? dulu, rasenye tinggalkan kat kg kan..

    rasenye bila makin besar mmg makin manja kot. kena yg besar tu..bila tgk adik berulit ngan kite..die pun jeles..dah makin berakal

    ReplyDelete
  2. same mcm ank aku le sal..lg2 br pas demam nie..makin mnjadi2 manje tu

    ReplyDelete
  3. nanee: kadang2 je diorang balik kg, tapi kalo skali balik lama la duk sana. si abg lg manja dr adik ni. adik lg ganas walaupon pompuan, abg slalu kena buli ngan adik.

    cheq jieja: kalo demam lg2 la manjanya, nak berdukung je kejenya.

    ReplyDelete