>

Friday, September 11, 2009

Ramadhan

Dah lama rasanya x hapdet blog ni. Penyakit M semakin menular. Maklum la di bulan yg penuh keberkatan ni perangai sebenar mula menonjol la. Syaitan2 pon dh kena ikat. So x de la plak suara2 jahat tu mengusik suh "hapdet blog, hapdet blog, jgn buat keje". Haha ade ke macam tu?

So sedar x sedar ayat formal dh masuk hari ke-21 dh kite berpuasa. Tahun ni puasa berdua je ngan EnHubby. Anak2 dh pos menggunakan pos express balik kampung masa hari merdeka ari tu. Tahun ni dapat la relaks masa bulan pose. Mak kat kampung tunggang langgang jaga anak sy 2 org tu, haha.

Aktiviti bulan pose sy adalah tiada aktiviti, makan tidor je menjahit baju. sambil berfacebook. Tu je yang mampu buat. Masak langsung x. Hehe. Masak air je la. Bulan pose kali ni boleh dikatakan tiap2 hari berbuka di luar. Cume sekali dua je berbuka di rumah. Sbb menghadiri undangan majlis berbuka puasa or ada kawan2 EnHubby yang belanja. Hari2 makan buffet. Mungkin tahun ni ramai yg bermurah hati nk blanja kami, hehe. Harap taun depan silalah belanja lg okey. Terima kasih daun keladi. Badan pon makin berisi. Oh no. Sahur lak just minum air ngan roti. X lalu nak jamah nasi time sahur.

Baju raya sendiri ngan anak2 lum jahit lg. Baju raya EnHubby dah siap beli. Baju melayu, seluar jeans, baju kemeja. Pantang sale mesti nk g membeli. Baju anak2 pon dh ready before raya. Baju kurung moden sy je la lum siap + baju melayu adib + baju comel syasya, maybe nk buat blouse + seluar utk syasya sbb dia kecik lg, kesian tgk kalo pakai bj kurung. Dan tema taun ni adalah biru turqoise betul ke eja ni?

Persiapan raya? Tiada sangat utk tahun ni. Kuih raya x beli. Balik kampung lenggang kangkung. Duit raya utk budak2 pon pakai yg taun lepas yang x abis. Semalam pegi bank, duit raya utk tukar dh abis. Tahun ni beraya di Terengganu n Kedah. Balik ganu dl pastu raya ke-2 dh balik kedah. Putrajaya-Terengganu, Terengganu-Kedah, Kedah-Putrajaya. Round 1 Malaysia. Sejajar ngan tema kemerdekaan tahun ni, 1 Malaysia. Raya pon kena la pusing 1 Malaysia tidak temasuk sabah, sarawak dan selatan.

Kerajaan x de bonus taun ni, bonus hanya utk kumpulan sokongan je. My company lak x sure ade ke x. Sbb baru masuk comp ni. X tau pasal bonus kat comp ni cm ne. Taun lepas ngan comp lama dpt rm800. Harap2 dapat la taun ni. Leh tampung duit minyak+tol+makan+minum.

rindunya kat tembam+bulat ni

Klik DISINI untuk ORDER

2 comments:

  1. harap2 la ade kak sal..dah sengkek dah ni..huhu..dgr lagu raye pon cam nk ngs jer..baju raye x beli lg..waaaa... :(

    ReplyDelete