>

Monday, October 20, 2008

Keluarga Saya


Keluarga adalah asas kepada masyarakat dan merupakan unit terkecil dalam masyarakat. Keluarga terdiri daripada;

  • Keluarga Asas
  • Keluarga Luas
  • Keluarga Orientasi
  • Keluarga Prokreasi

Definisi keluarga dalam Islam adalah berbeza dengan definisi keluarga agama-agama lain. Di dalam Islam orang-orang yang termasuk dalam takrif keluarga adalah seperti yang terdapat dalam sistem Faraid. Cuma di sana ada keluarga yang hampir dan ada keluarga yang jauh. Oleh itu orang yang termasuk dalam keluarga ialah:
  • Suami isteri
  • Ayah,ibu, datuk,nenek dan seterusnya
  • Anak, cucu dan seterusnya
  • Adik beradik dan zuriatnya
  • Ayah saudara, ibu saudara dan zuriatnya
Di sini saya ingin memperkenalkan keluarga kecil saya iaitu;
  • saya , Salbiah bt Karim; sebagai isteri dan ibu
  • suami saya, Mohamad Roshidi bin Rozali; sebagai suami dan ayah
  • anak saya, Muhammad Adib bin Mohamad Roshidi; sebagai anak sulung kepada keluarga saya (insya'allah nanti akan diperkenalkan anak-anak yang lain pulak)

Klik DISINI untuk ORDER

0 comments:

Post a Comment